mandag 10. november 2014

Sett hale på bibliotekaren!

 

Årets plakat er laget av Brian Pilkington
I dag har mange elever og lærere snudd seg etter meg, og det er jo hyggelig. De har hvisket og tisket, noen har ledd. Og det har vært helt fint. Hvorfor?

Jo, i dag har biblioteket på Lørenskog videregående deltatt på et kjempestort arrangement! Nordisk bibliotekuke gjennomføres i alle de nordiske landene og de omkringliggende land. Åpningsarrangementet var en høytlesningstund, og hos oss leste jeg et utdrag fra Pappaen og havet av Tove Jansson. Vi tente stearinlys og hadde en hyggelig stund i midttimen.


Siv leste for fem tilhørere i dagens midttime

Men hva har halen og hvisking og tisking med dette å gjøre? For å markere at årets tema var "Troll i Norden" har jeg tatt av meg bibliotekarkostymet og vist frem den fine halen min! Det er godt å slippe å kle seg ut minst én dag i året.

Hvorfor gjør vi dette? Jo, det er viktig å sette biblioteket på kartet og skape oppmerksomhet rundt det fantastiske tilbudet elevene har på skolen vår! Også er det innmari morsomt å få leke litt på jobb av og til!

Det har sine utfordringer med hale
når man må sitte på jobb.
Foto. Siv C.B. Jørstad
Slipp halen fri!
Foto: Siv C.B. Jørstad